Σελίδες

Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2013

''ΜΑΝΑ -Τίγρης". Εσύ ?

Εάν μπορούσα να πατήσω ένα μαγικό κουμπί και να επιλέξω ανάμεσα στην ευτυχία ή την επιτυχία  για τα παιδιά μου, φυσικά θα διάλεγα χωρίς σκέψη την ευτυχία. Όμως δεν είναι τόσο απλό. Ο κόσμος μας είναι σκληρός, και η πραγματική αυτοπεποίθηση είναι κάτι που πρέπει να κατακτηθεί” – Amy Chua

Το συγκεκριμένο βιβλίο έπεσε στην αντίληψη μου το καλοκαίρι. Δεν το αγόρασα τότε γιατί θεώρησα ότι δεν με αφορά. Διάβασα όμως αρκετές κριτικές στο διαδίκτυο και το αποτύπωσα στο μυαλό μου. Το ερώτημα αν τελικά πρέπει να είσαι τόσο αυστηρός γονιός για το "καλό" των παιδιών σου, άρχισε να με απασχολεί.

Εκδόσεις Παπαδόπουλος.


Πρόσφατα το βρήκα ,με μεγάλη έκπτωση, σε μεγάλη αλυσίδα σούπερ-μάρκετ και το αγόρασα.

Όχι δεν είμαι μαμά. Όχι ακόμα τουλάχιστον. Αυτό όμως δεν με εμποδίσει να αξιολογώ κάποια αρκετά σοβαρά και πολύπλοκα θέματα όπως, της διαπαιδαγώγησης ενός παιδιού. Της "σωστής" διαπαιδαγώγησης.

Όχι δεν πιστεύω στα "manual" για να μεγαλώσεις τα παιδιά σου. Θεωρώ όμως ότι το παιδί πέρνει τις βάσεις και χτίζει την προσωπικότητα μου μέσα από την οικογένεια.

Με αφορμή το ψιλολουμπάγκο που έπαθα από χτες κάθησα κάτω και άρχισα να διαβάζω το βιβλίο.  Το βιβλίο της Amy Chua έγινε bestseller στις ΗΠΑ, δημιούργησε διφορούμενα σχόλια και αντιδράσεις και στη συνέχεια μεταφράστηκε σε περισσότερες από 30 γλώσσες, μπαίνοντας δυναμικά στις λίστες των bestseller στην Μεγ. Βρετανία, την Γερμανία, το Ισραήλ, την Κορέα, την Πολωνία, την Κίνα και την Ταϊβάν.

Τώρα που το διαβάζω....έχω εντυπωσιαστεί.

Η συγγραφέας διαχωρίζει την "Κινέζα Μάνα (-Τίγρη) στο ότι  δεν είναι τόσο ελαστική όσο η "Δυτική Μάνα". Μιλάει για την την καθημερινή μάχη που δίνει κάθε μητέρα για την ανατροφή των παιδιών της, 24 ώρες το εικοσιτετράωρο, εφτά μέρες τη βδομάδα.
Αυτή είναι η "Μάνα-Τίγρης" και οι δυό κόρες που "ξεχωρίζουν" (σε διαφορετικά μουσικά όργανα) όχι όμως τόσο απλά για αυτές και με αμέτρητες ώρες εξάσκησης και προσβολών.


Διαβάζοντας το βιβλίο έκανα αρκετούς συσχετισμούς με την δική μου παιδική ηλικία και μάλλον χαίρομαι που η μητέρα μου δεν είχε τέτοιες απόψεις να με κλείνει έξω στο κρύο, να με ψυχαναγκάζει να μάθω κάποιο μουσικό όργανο και να μην χωράει στο μυαλό της να έρθω ΠΟΥΘΕΝΑ δεύτερη.

Ασφαλώς και τα παιδιά χρειάζονται όρια και ότι υπάρχει ένας ενήλικας- γονιός που αποφασίζει, όσο είναι μικρά. Και μέσα σε αυτήν την φαινομενική "πίεση" νιώθουν ασφάλεια και περνούν καλά γιατί ξέρουν ότι υπάρχει κάποιος που τα προσέχει και μπορούν να στηριχτουν πάνω του.

 Εσείς οι μαμάδο-φίλες θα ξέρετε καλύτερα, από ότι εγώ μπορώ να φανταστώ, ότι χρειάζεται κάποιες φορές να αναθεωρήσεις πράγματα (γενικότερα ισχύει αυτό) και ότι τα όρια μεταξύ σωστού και λάθους είναι υποκειμενικά για το πώς θα μεγαλώσει μια μάνα το παιδί της.

Αποσματικά σας αναφέρω κάτι για να δείτε τις διαφορές που επισημαίνη η συγγραφέας : "Για παράδειγμα, αν ένα παιδί γυρίσει στο σπίτι με κάτι λιγότερο από άριστα σε ένα διαγώνισμα, ο Δυτικός γονιός πιθανότητα θα επαινέσει το παιδί. Η Κινέζα μητέρα, περίτρομη, θα ρωτήσει ασθμαίνοντας τι δεν πήγε καλά. Ενώ οι Δυτικοί γονείς ανησυχούν υπερβολικά για την ψυχική κατάσταση των παιδιών τους, οι Κινέζοι γονείς όχι. Θεωρούν δεδομένη την δύναμη, την υπεροχή με αποτέλεσμα να φέρονται διαφορετικα".

Πάρτε την ευκαιρία και διαβάστε αυτό το βιβλίο μέχρι το τέλος. Είμαι σίγουρη ότι θα σας προβληματίσει και θα σας εμπνεύσει. Ίσως απλά σας κάνει να αναστενάξετε με ανακούφιση «Ευτυχώς που είμαι Ελληνίδα και όχι Κινέζα!»

πηγή : familylife.gr , eimaimama.gr, kathimerini.gr


ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ, ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ.ΕΔΩ

 Αυτά από μένα για σήμερα και σας αφήνω ώστε να συνεχίσω και να τελειώσω το βιβλίο μου.


12 σχόλια:

  1. Καλά, το ότι είναι 'ευτυχώς' που είμαι Ελληνίδα και όχι Κινέζα, το λέω και τώρα χωρίς να διαβάσω το βιβλίο που μας προτείνεις. Καταρχήν δε θα μου πήγαιναν τα σχιστά μάτια :)

    Το βιβλίο πάντως φαίνεται πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση και θα την έχω στα υπόψη :) Πάντως δεν είχα τις Κινέζες μάνες για τόσο αυταρχικές. Αλλά θα μου πεις ο κομμουνισμός είναι μια μορφή δικτατορίας, τουλάχιστον όπως εφαρμόστηκε σε χώρες σαν την Κίνα, οπότε καθόλου περίεργο δε μου φαίνεται να έχουν επηρεαστεί και οι μάνες στον τρόπο διαπαιδαγώγισης των παιδιών τους. Γιατί σε τέτοια περιβάλλοντα οι καλύτεροι προκόβουν (κα Αλέκα αν διαβάζετε το blog της Γιάννας, μην παρεξηγηθείτε. Δεν αναφέρομαι σε εσάς).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ασπασία γέλασα πολύ με το σχόλιό σου. (κα Αλέκα αν διαβάζετε το blog ΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΧΑΧΑΧΑΧΧΑΧΑΧΧΑΧΧ). Τα σχιστά μάτια όντως δεν θα σου πήγαιναν και εκτός αυτού, εσύ είσαι και το πρώτο μπόι. Τρια μέτρα γυναίκα και κινέζα γίνεται; Δεν γίνεται!

      Διαγραφή
    2. Αφήνω εσας κυρίες μου καθώς ως μανούλες έχετε και ένα λόγο παραπάνο. Εγώ έχω θεωρητική γνώση και δεν μου αρέσουν τα πολλά λόγια κυρίως αν κάτι δεν το ξέρω και σίγουρα η μητρότητα θα είναι πολύ προτογνωρη.

      Διαγραφή
    3. Καλά, και εμείς δεν είμαστε ξερόλες, μην νομίζεις. Μαθαίνουμε συνεχώς. Η μητρότητα είναι μία δια βίου εκπαίδευση.

      Όσο για τα τρία μέτρα, κόψε και λίγο βρε Γιάννα μου. Τρία μέτρα με τα χέρια σε ανάταση. Χαχαχα! Γέλασα πρωί πρωί.

      Καλημέραααααααα :)

      Διαγραφή
    4. Τώρα μόλις πρόσεξα ότι το σχόλιο περί μέτρων το έκανε η Μαρία και όχι εσύ Γιάννα. Sorry. Πάμε πάλι από την αρχή...

      Όσο για τα τρία μέτρα, κόψε και λίγο βρε Μαρία μου. Τρία μέτρα με τα χέρια σε ανάταση. Χαχαχα! Γέλασα πρωί πρωί.

      Καλημέραααααααα :)

      Διαγραφή
  2. Πω πω πωωωωωω! Ενδιαφέρουσα και αυτή η άποψη αλλά συγνώμη, δεν θα πάρω! Τέτοιο αυταρχισμό και καταπίεση στις παιδικές ψυχές δεν την αντεχω! Τα παιδιά ναι, πρέπει να μεγαλώνουν με κάποιους κανόνες, αυτούς που θέτει κάθε σπιτικό (ευγένεια, ώρες κοινής ησυχίας, ώρες παιχνιδιού/μελέτης, συμμάζεμα παιχνιδιών, κλπ) αλλά όχι αυτή την σκληραγώγηση. Μπήκα και διάβασα το πρώτο κεφάλαιο και φρίκαρα! Ακούς εκεί να μην μπορούν να επιλέξουν μόνα τους τις εξωσχολικές δραστηριότητές τους, να κοιμηθούν σε φιλικό σπίτι, να πάρουν οποιονδήποτε βαθμό εκτός από άριστα, να συμμετάσχουν σε σχολική παράσταση. Η' το κορυφαίο "οι μόνες δραστηριότητες στις οποίες πρέπει να επιτρέπεται στα παιδιά σου να συμμετέχουν είναι αυτές στις οποίες μπορούν
    ενδεχομένως να κερδίσουν κάποιο μετάλλιο και το μετάλλιο πρέπει να είναι χρυσό". Γι'αυτό κάνουν βασανιστήρια στα παιδάκια τα μικρά που προπονούνται για να πάνε κάποια στιγμή στους Ολυμπιακούς! Έχω δει τα βιντέκια και έχω τρομάξει με την σκληρότητα!

    Προτιμώ να έχω ευτυχισμένα και λιγότερο επιτυχημένα παιδιά παρά επιτυχημένα καταπιεσμένα στρατιωτάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε κάποιο σημείο του βιβλίου αναφέρει και η ίδια ότι αν είχε να διαλέξει μεταξύ ευτυχισμένων παιδιών και επιτυχημένων θα διάλεγε το πρώτο αλλά σημασία έχει πώς το εννοεί κανείς...Κ τώρα ξέρουμε πώς αρκετές Κινέζες μάνες το εννοούν.

      Διαγραφή
  3. Εντάξει οι Κινέζες είναι αυταρχικές, αλλά και της Ελληνίδας μάνας το ταμπεραμέντο δεν κρύβεται! Ξέρετε ποιο λέω, αυτό που η μαμά σε παίρνει τηλέφωνο και αν δεν έχεις απαντήσει μέσα στο πρώτο λεπτό, έχει ειδοποιήσει Αστυνομία, Πυροσβεστική, ΕΚΑΒ (υπάρχει ακόμα ΕΚΑΒ;;;;), Βατραχανθρώπους ΚΑΙ το Λιμενικό να σε βρουν !!!!! Εγώ ψηφίζω Ελληνιδα μάνα με τα όλα της. Με τα ταπεράκια και τα κουλουράκια της, με τα παραμύθια της, με την κουβέρτα που σε σκεπάζει να μην κρυώσεις, με την φρεσκοστυμένη πορτοκαλάδα της και με τα ξενύχτια της να σου μετράει τον πυρετό όταν είσαι άρρωστος και να διαβάζει μαζί σου για να δώσεις εξετάσεις !!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χα-χα, μου άρεσε πολύ η προσέγγιση Μαρία μου! Μέχρι και τώρα (κοτσαμ γαιδούρα) I love ταπεράκια και φαγητό μαμάς.

      Διαγραφή
    2. Και εγώ love tupperware γεμάτα με καλούδια από τα χέρια της μαμάς. Χαχαχα :)

      Διαγραφή
  4. αχ ειχα ξαναδιαβασει γι αυτο το βιβλιο αλλα μου φανηκε πολυ σκληρο και πολυ μακρια απο την κουλτούρα της ελληνιδας μανουλας, για να ειμαι ειλικρινης, εμεις και οι κινεζες μου φανηκε οτι καταλαμβάνουμε τα δυο αντιθετα ακρα απο θεμα σκληραδας!

    παντως εγω θελω να μαθω 11 πραγματακια για σενα και επειδη ειμαι και διακριτικος ανθρωπος βρηκα το προσχημα του βραβειου για να σε κανω να τα πεις απο μονη σου! ποιου βραβειου;;; δες εδω: http://talibanoulla.blogspot.gr/2013/02/11.html


    σμουτς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι λες τώρα?? Βραβειάκι εγώ? Σε ευχαριστώ πάαααρα πολύ! Τρέχω να ανεβάσω την ανάρτηση! 11, έτσι? Τρέεεεεχω

      Διαγραφή