Σελίδες

Τρίτη 2 Οκτωβρίου 2012

"ΔΕΝ ΠΕΙΡΑΖΕΙ ΝΑ ΛΕΣ ΟΧΙ"

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΕΡΤ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΤΑ ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ : "Δεν πειράζει να λες ΌΧΙ".

 

Ένα εκπαιδευτικό μάθημα για μικρούς και μεγάλους.
 Τις προάλλες έπεσα πάνω σε ένα (εκπαιδευτικό) παιδικό πρόγραμμα που για κάποιο λόγο μου κίνησε το ενδιαφέρον.  Με αφορμή κάτι πολύχρωμα τερατάκια το ξενόφερτο και μεταγλωτισμένο στα Ελληνικά πρόγραμμα, έλεγε με πολύ απλά λόγια και με συμβολικά παραδείγματα στα παιδιά, πώς να λένε ΟΧΙ.

Δεν έχω παιδιά ακόμη και συλλογίζομαι την ευθύνη όχι μόνο να τα μεγαλώσεις αλλά και να τα "δασκαλέψεις" σωστά ακόμη και σε μικρά πράγματα (όπως το να λένε όχι όταν πραγματικά θέλουν να πουν όχι) και πως κάποια "μικρά" πράγματα , ενδέχεται να γίνουν "μεγάλα" στην πορεία τους.

Στην συνέχεια σκέφτηκα πως το πιο πιθανό που κάθησα και το είδα ήταν γιατί αυτό δεν εφαρμόζει μόνο στα παιδιά.  Είναι κάτι που θα πρέπει να διδαχτούμε στην παιδική μας ηλικία, αλλιώς θα μας συντροφεύει για πάντα και σε όλη την ενήλικη ζωή μας.

Αναρωτήθηκα και εγώ, εάν τελικά καταφέρνω και λέω ΟΧΙ όταν πραγματικά θέλω να πώ ΟΧΙ.  Ήταν αστείο γιατί, στο εκπαιδευτικό, έλεγε ότι πρέπει να κάνεις ένα μακρόσυρτο ΟΟΟΟΟΧΙ και με έμφαση σε αυτον που το απαντάς και γέλασα γιατί ο άντρας μου με κοροιδεύει όταν ήδη με στόμφο, του απανταώ αρνητικά σε πράγματα που δεν θέλω να κάνω, με το ίδιο μακρόσυρτο ΌΟΟΟΧΙ.

Σίγουρα δεν το είδα σε κανένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα όταν ήμουν μικρή και δεν θυμάμαι οι γονείς μου να μου ανέφεραν κάτι.  Είναι φαντάζομαι μέρος της εσωτερικής δυκλείδας που έχει ο καθένας μέσα μας και την κατάλληλη στιγμή ορθώνει το ανάστημα και λέει αυτό που χρειάζεται.

Ακόμη και σήμερα δεν είναι αργά να μάθουμε.............................

 




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου